Arculattervezés és UI/UX design
a Sindra.io-nak

A projektről

A Sindra egy dinamikus és innovatív piactér zenészeknek, ahol a zenészek kollaborálhatnak egymással és élő fellépési lehetőségeket találhatnak maguknak. Egy zenei szabadúszó platform. Feladatunk a logó, arculat és az egész márkakép kialakítása a felhasználói felület megtervezése és a béta felhasználók begyűjtése volt.

Az arculat

A Sindra.io célja egyedi platformot biztosítani a zenészek számára, ahol könnyedén találhatnak fellépési lehetőségeket és kollaborációs partnereket. A kihívásunk az volt, hogy olyan vizuális arculatot és logót hozzunk létre, amely egyszerre tükrözi a zenei szabadságot, a dinamikus együttműködési lehetőségeket, és modern, digitális környezetben helyezkedik el. Fontos volt, hogy az arculat különböző zenei stílusokkal és szubkultúrákkal is rezonáljon, miközben egy letisztult, könnyen felismerhető márkaképet alakít ki.

A Sindra logóját több ezer logó közül választotta ki több, elismert tervező,
és megjelent Vasvári Péter ‘A magyar logók könyve’ című kiadványában.

Marketing

A Sindra.io azzal keresett meg minket, hogy hogyan tudnánk elegendő felhasználót szerezni Beta állapotban lévő platformjuk skálázásához, teszteléséhez minél kisebb költségből, hiszen egy még befektetésre váró Start-Up-ról van szó. Elsődleges céljuk az 1000 felhasználó volt, lehetőleg hazai és külföldi zeneipari szereplőkből egyaránt. A kampány célja olyan zenészek elérése volt, akik aktívan keresnek kollaborációs lehetőségeket és munkákat, így nagyobb valószínűséggel regisztráltak a Sindra platformra.

A költséghatékony megoldás miatt egy Magyarországon kevéssé ismert marketing eszközt, az automatizált Instagram üzeneteket használtuk, hiszen így közvetlenül és célzottan tudtunk eljutni olyan zeneipari szereplőkhöz, akik számukra releváns célközönséget jelentenek.

Az üzenetek

Az üzenetek rövidek, figyelemfelkeltők voltak, és kihangsúlyozták a Sindra platform előnyeit: könnyű kollaboráció, egyszerű projektalapú munka. Az üzenetekben arra fókuszáltunk, hogy a zenészek számára vonzó, közvetlen értékajánlatot mutassunk be, így ösztönözve őket a regisztrációra. Az automatizáció során külön figyelmet fordítottunk az utókövetésre: Külön automatizációs láncokat alakítottunk ki a meg sem nyitott üzenetekre, a megnyitott, de le nem reagált üzenetekre illetve azokra is, akik reagáltak. UTM tagek segítségével pontosan tudtuk mérni azt, hogy ki érkezett a kampányunkból.

Zenészeket és egyéb zeneipari szereplőket céloztunk meg, globális szinten, de különös figyelmet fordítottunk olyan zenei közösségekre, ahol aktív a kollaborációs tevékenység. Az automatizált rendszer segítségével személyre szabott üzeneteket küldtünk, így a felhasználók releváns tartalmat kaptak, ami tovább növelte az elköteleződést.

Végeredmény

A kampány költséghatékony volt, mivel a DM-ek automatikusak voltak, nem igényeltek folyamatos manuális munkát, és csak a releváns célcsoportokhoz értek el. Az üzenetküldés hatékonyságát folyamatosan mértük, optimalizáltuk a legjobban teljesítő célcsoportokat, hogy a költségek minimálisak maradjanak. Ez a módszer Magyarországon még kevéssé ismert, de a nemzetközi trendek bizonyítják, hogy nagy hatékonyságú, gyors eredményeket hozó technikáról van szó.

Ez a stratégia ideális volt a Sindra számára, mivel költséghatékony, könnyen skálázható megoldást jelentett a növekedésre. Munkánk gyümölcseként 3 hónap után havi 1000 aktív felhasználót számlált a platform, ami pontosan az alapítók célja volt.